Gadauno Spa

The Caution deposit is a new disposition by the Authority for electricity, Gas and Water Authority, effective as of 1 June 2014 in Italy.

What is it?

A caution deposit is an amount of money that the user deposits to the service provider as a guarantee against any eventual unpaid debts. The Caution deposit will be given back at the end of the contract if all debts have been paid.

There are also advantages for you!

The caution deposit will be applied to all users and represents a guarantee to ensure that all customers are up to date with the payment of their invoices as it imposes a limit on the cost of the tariff.

How is it calculated?

The Caution deposit amount is equivalent to approximately 3 months of consumption adjusted to the previous year.

 

How is it charged?

Although regulations require two instalments, Garda Uno has decided to spread the payment out into four equal instalments.

Who doesn’t have to pay?

Users with a lower consumption than 500 mc/year that choose direct payment on bank account (SDD) or postal payment do not need to pay the caution deposit .Choosing this form of payment, saves you time and money and you do not have to remember the expiry date of the invoice because it is done automatically.

Application

Garda Uno has decided to divide the payment of the caution deposit into 4 equal instalments instead of 2 as per regulations.

A concrete example

If you spent 150,00 for water consumption in 2013, the Caution deposit is equal to € 37,50 and you will pay it in 4 instalments of € 9,37 in the next four invoices.

 


 

Italian to english translation by Maria Begliutti - Liceo Scientifico Statale Enrico Fermi , Salò (BS) - for the Garda Uno Lab project

 

 

Liceo Scientifico Statale Enrico Fermi
Via Martiri delle Foibe, 8 – 25087 Salò (BS)
www.liceofermisalo.gov.it

Dirigente Scolastico: Maria Gabriella Podestà
Referenti Garda Uno Lab:
Prof.ssa Mariangela Conter – Prof. Claudio Fantoni - Frof.ssa Nancy Ghandour

Scarica la brochure del Liceo Linguistico

ProntoWeb - Il sistema aziendale 24 ore su 24

Per soddisfare le richieste degli Utenti, Garda Uno mette a loro disposizione una serie di strumenti informatici che consentono una reale comunicazione col Gestore del Servizio.

Il portale “PRONTOWEBmette in grado gli Utenti di interagire col sistema informativo aziendale attraverso Internet, canale oggi sempre più diffuso e familiare.

Collegandosi con un semplice browser è possibile accedere in tempo reale alle informazioni tipiche di uno sportello e compiere le operazioni direttamente da casa. L’utente potrà così interagire con il sistema aziendale 24 ore su 24 e potrà facilmente accedere alle informazioni, qualunque sia il tipo di computer o il paese di origine della chiamata.

Il portale PRONTOWEB contribuisce pertanto al miglioramento delle prestazioni erogate dall’Azienda oltre ad ottimizzare i flussi di comunicazione con l’Utenza.

Clicca qui per maggiori informazioni

 


 

Comunicare con Garda Uno è ora ancora più semplice

Il nuovo servizio 'live on line' mette in contatto l'utente con un nostro operatore direttamente dalla Home Page del sito web gardauno.it.

Cliccando su "Supporto live on line", in basso a destra su computer, tablet e smartphone, si accede alla 'Chat' in tre semplici passi: Inserisci il tuo nome - Scrivi un messaggio - Avvia Chat.

 

La risposta alle vostre domande da parte di un operatore di Garda Uno sarà immediata.

Inoltre, attivato in Home Page anche il servizio FAQ (Frequently Asked Questions) che permette di trovare risposte a domande ricorrenti quali:

  • Come e dove posso pagare la bolletta del Servizio Idrico o GPL?
  • C'è un sistema on line da dove posso avere informazioni in autonomia sul mio contratto?
  • Come si legge un Contatore dell'Acqua?
  • Quali tariffe del Servizio Idrico sono applicate da Garda Uno?

Comunicare con Garda Uno è ora ancora più semplice.

 

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